အသိဉာဏ္ဆိုသည္မွာ... အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္းအက်ိဳး... အမွားအမွန္မ်ားကို ေကာင္းစြာ ေဝဖန္ ပိုင္းျခား ဆင္ျခင္ သိျမင္နုိင္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္.....

Thursday, June 3, 2010

လိုက္နာခံယူသင္႔ေသာ အေမးအေျဖမ်ား-(၄)

ထက္စုု - အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာတခုရိွလို႔ပါဘုရား။ ဘုရားဌာပနာတည္တ့ဲအခါ ေရႊေတြ ေငြေတြ ထည့္ျပီး ဌာပနာလုပ္တာ ေျမၾကီးထဲ ျမွပ္နွံထားတာ ေတြက ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါက စခဲ့ပါသလဲ. ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြမွာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္ပါတယ္လို႔ ပါပါသလား ဘုရား.။ တပည့္ေတာ္ အျမင္ အယူအဆ အရ ေရႊေငြေတြကို ဌာပနာမည့္အစား အဲဒါေတြကို ထုခြဲေရာင္းခ်ျပီး ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားကို အမ်ားၾကည္ညိဳဖြယ္္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာက ပိုျပီး သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္ဘုရား.။ လူအမ်ား နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပေတာ္မူပါဘုရား။

lknt: ဒကာမႀကီး ထက္စုေရ... ဘုရားမွာ ရတနာမ်ဳိးစံု ဌာပနာ (ဌာပနာ=ထားျခင္း) ထည့္၍သိမ္းဆည္း ထားျခင္းက ေကာင္းတာလည္းရွိ မေကာင္းတာလည္းရွိ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လွဴတတ္သူလည္းရိွ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဘာမွန္းမသိပဲ လွဴလိုစိတ္တစ္ခုနဲ႔သူမ်ားလုပ္လို႔ လုပ္ၾကတာလည္းရွိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ ဌာပနာထားျခင္းကိုမျပစ္ပယ္တာလည္းအမွန္ လုပ္နည္းမွန္ဖို႔ လိုအပ္တာလည္း အမွန္ပါပဲ။

ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ေရွးဘုရားရွင္မ်ားရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ ဌာပနာတိုက္မ်ားအေၾကာင္း ခဏခဏ ပါတဲ့အတြက္ ဘယ္အခ်ိန္က စတင္ခဲ့လည္းဆိုရင္ေတာ့ ေရွးေရွး သဗၺညဳတ ဘုရားရွင္မ်ား လက္ထက္ကထဲက စခဲ့တာလို႔ ေျပာရမွာပါ ခုေခတ္ ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္မွာဆိုရင္ေတာ့ တပည့္သားရဟႏၲာေတြ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရင္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဌာပနာ၍ ေစတီတည္ထားေလသည္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေရႊေငြ ရတနာမ်ား ပါသည္လို႔ေတာ့ သတိမထားမိပါ။

ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံခန္းမွာေတာ့ ဗႏၶဳလစစ္သူႀကီး၏ဇနီး မလႅိကာ,က မဟာလတာတန္ဆာကို ဘုရားရွင္အား ၀တ္ရံုေပး၍ လွဴဒါန္းလိုက္သည္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဌာပနာတဲ့ထိေတာ့ မေတြ႔ရပါဘူး။ အရွင္မဟာကႆပနဲ႔ မင္းအဇာတသတ္က ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္မ်ားနဲ႔အတူ ရတနာတစ္ခ်ဳိ႔ ဌာပနာခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ တခ်ိန္မွာ ေစတီႀကီး ပ်က္စီးခဲ့ေသာ္ ေတြ႔ရွိေသာသူသည္ ဌာပနာထားတဲ့ ရတနာေတြကို ထုခြဲၿပီး ေစတီအသစ္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေစလိုတဲ့ ေစတနာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ ေစတီတည္ၿပီး ရတနာမ်ဳိးစံုထည့္၀င္ လွဴဒါန္းၾကတဲ့အခါမွာ သာမန္ အလွဴဒါနအျဖစ္နဲ႔ ထည့္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ထုခြဲေရာင္းခ်ၿပီး ေစတီျပဳျပင္ရန္ စားရိတ္ျဖစ္ေစလိုတဲ့ ေစတနာေတြလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ယၾတာေခ်တဲ့သေဘာနဲ႔ ထည့္တာေတြလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အျခား စိတ္ကူးမ်ဳိးစံုနဲ႔ ထည့္၀င္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

လွဴတဲ့အတြက္ ဒါနကေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဳိးေပးကေတာ့ ဉာဏ္နဲ႔ေစတနာေပၚမွာ မူတည္မယ္။ ေနာက္ပိုင္း တန္ဖိုးရွိရွိ အသံုးခ်ခြင့္ ရမရကေတာ့ သတ္သတ္ေပါ့။ ခုေခတ္သံုးေနတဲ့ေငြ သိန္း ၁၀၀ ဌာပနာတဲ့ထဲထည့္၊ ေနာင္ႏွစ္ ၁၀၀-မွာ ျပန္လည္ တူးေဖၚမယ္ဆို ဘုရားျပဳျပင္ဖို႔ ဘာမွရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သည္အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးေတြက အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းဘုရားႀကီးတစ္ဆူ ပ်က္ဆီးၿပီး ဌာပနာေတြ ထြက္လာပါတယ္။ ဓာတ္ေတာ္ေတြေကာ ဆံပင္ေတြေကာ ပစၥည္းမ်ဳိးစံုပါပဲ။ အဲဒီထဲမွာမွ ေငြတံုး အႀကီးႀကီးတစ္တံုး၊ သူ႔ေဘးမွာမွ စာကေတာ့ ေရာင္းခ်၍ ဘုရားျပဳျပင္ပါေလတဲ့။ သည္ေတာ့ ခုေခတ္မွာက ေငြကတန္ဖိုးမရွိ ေရႊကမွ တန္ဖိုးရွိတဲ့အခ်ိန္ သူ႔ေငြတုံးက ေရာင္းလိုက္ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ေလာက္။ ထည့္တဲ့အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ တန္ဖိုးရွိလို႔ ထည့္လွဴလိုက္တာမ်ဳိး ျဖစ္မွာပါပဲ။

ပုဂံငလွ်င္ေၾကာင့္ ဘုရားေတြ ဗိုက္မေပါက္ပဲ ဌာပနာေၾကာင့္ ေစတီ, ဆင္းတုေတြ ဗိုက္ေပါက္ရတာ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဗိုက္ေပါက္ျခင္းကေတာ့ ဌာပနာပစၥည္းေတြလိုခ်င္လို႔ သူခိုး ေဖါက္တာရယ္၊ ဌာပနာလႈိဏ္ေခါင္းေတြေၾကာင့္ ေစတီေတာ္မေတာင့္တင္းပဲ ေနတာေၾကာင့္ရယ္ပါ။ သတိျပဳဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထည့္ျခင္းထည့္လွ်င္ေတာ့ ဓာတ္ေတာ္မ်ားနဲ႔အတူ၊ တရားေတာ္အစစ္အမွန္မ်ား၊ သာသနာသံုးပစၥည္းမ်ားကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ ဌာပနာျခင္းက ပိုၿပီး သင့္ေလွ်ာ္တယ္ ထင္တာပါပဲ။

တစ္ခ်ဳိ႕ ေစတီအသစ္တည္တဲ့အခါ သဒၶါတရားက အစပိုင္းမွာ အရမ္းေကာင္းၾကေတာ့ ဌာပနာတဲ့ထဲ ပစၥည္းေတြ မ်ားစြာထည့္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း ေစတီက ၿပီးေအာင္မတည္ႏိုင္ႏွင့္ အလွဴရွင္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကရေသာ ေစတီမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ဘူးေပတယ္။ မသင့္ေတာ္ပါေပ။

သည္လိုျဖစ္မည့္ အေနအထားမ်ဳိး ရွိၾကပါက ဌာပနာကို ေစတီၿပီးမွ စိတ္ၾကိဳက္ထည့္ၿပီး ပိတ္လို႔ရေသာစနစ္မ်ဳိး တည္သင့္ေပတယ္။ ေအာက္ဌာပနာ အရင္ထည့္ၾကရမယ္ ၿပီး အလယ္ဌာပနာ ၿပီးအေပၚဆံုးဌာပနာ ထည့္ပိတ္ၾကရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခ်က္မ်ဳိး မေတြ႔ဖူူးပါေပ။

ပုုဂၢိဳလ္မ်ား၏အေျပာသာ ရွိပါေပသည္။

လွဴဒါန္းျခင္းဆိုတာက ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္လိုပစၥည္း ထည့္သင့္တယ္ဆိုတာလည္း စဥ္းးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ယၾတာေခ်တဲ့သေဘာနဲ႔ ထည့္ျခင္းကေတာ့ လံုး၀ကို မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ျပဳျပင္လွဴဒါန္းစရာ ေနရာ ေစတီပုထိုးေတြ အမ်ားႀကီး ေဘးဖယ္ထား၊ မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့ဘုရား ေဘးဖယ္ထားၿပီး၊ အနီးအနားက နာမည္ႀကီးဘုရားမွာ ဌာပနာေတြ ဇြတ္ထည့္တာလည္း စဥ္းစားဖြယ္ရာပါပဲ။

ခုေခတ္အေနနဲ႔ ငတ္မြတ္တဲ့ေဘးေတြ မ်ားလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း အသံုးခ်ျခင္းဟာလည္း ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ မိမိေဘးမွာ ငတ္ေနသူ လိုအပ္ေနသူေတြကို မေပးကမ္းပဲ ဘုရားဌာပနာထည့္ျခင္းကလည္း စဥ္းစားစရာပါပဲ။

ဒါနမို႔ မထည့္နဲ႔လို႔ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶအလို က်,မက် စဥ္းစားသင့္တာပါ အေျခအေန အခ်ိန္အခါေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဉာဏ္ယွဥ္ အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဉာဏ္အလုပ္ပါ၊ ဉာဏ္ယွဥ္္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဉာဏ္ရွိဖို႔ရာေလ့လာပါ။ အရာရာကို ေလ့လာသံုးသပ္ ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ဌာပနာနဲ႔ ပါတ္သက္လာေတာ့ ၾကံဳလို႔ေျပာတာပါ။

သည္ဘက္မွာ ၾကားလိုက္ရတာ ေစတီတစ္ဆူမွာ ဌာပနာဖို႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက လည္ၿပီး အလွဴခံပါတယ္တဲ့။ ရလာတဲ့ထဲက စိန္နားကပ္ႀကီးတစ္ရံဟာ မၾကာခင္မွာပဲ သူနဲ႔ပါလာတဲ့ အမ်ဳိးသမီးနားမွာ ျမင္ရေတာ့ ျပႆနာမ်ဳိးစံု ႐ႈပ္ေထြးသြားပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြကလည္း ေလာကႀကီးမွာ အမ်ားသား မစြပ္စြဲပါဘူး။ ဗဟုသုတ
ေျပာျပရံုပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆို ေဘးပေယာဂေၾကာင့္ အပုပ္နံ႔လႈိင္ အထင္အျမင္ လြဲမွားတတ္တာေတြကလည္း ရွိပါတယ္။

တစ္ေန႔က လမ္းေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ အပုပ္နံ႔ရလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပုံးေလးထဲမွာ ေၾကြက်တ့ဲ သစ္သီးနဲ႔ ျမက္တခ်ဳိ႕ မိုးေရနဲ႔ေတြ႔ၿပီး အေတာ္ေလးပုပ္ေနတာေတြ႔ရလို႔ ေနပူရာမွာ သြန္ျပစ္ၿပီး လက္ေဆးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သည္အပုပ္နံ႔က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ေပ်ာက္မသြားဘူး။ လူမွာစြဲေနတယ္ေလ။

ဟိုမွာလွဴ သည္မွာမလွဴနဲ႔ ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ မေျပာသင့္တဲ့အရာမို႔ မေျပာလိုပါဘူး။ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ျမတ္ဗုဒၶအလိုက်နဲ႔ အေတာ္အလွမ္းကြာေ၀းေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် ျမင္ႏိုင္ သိႏိုင္ၾကပါေစ။

အပၸမာဒတရား လက္ကိုင္ထားလို႔ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ က်င့္ႏိုင္ၾကေစ ျမတ္ဗုဒၶအေမြ။

ဦးေလာကနာထ
(၅.၂၆.၂၀၁၀)
.

1 comment:

Unknown said...

ရဟန္းေတြနိုင္ငံေရးမွာပါဝင္တာကိုအၿမင္ေလးေတြေၿပၿပေစခ်င္ပါတယ္၊ေက်းဇူးတင္ပါတယ္