အသိဉာဏ္ဆိုသည္မွာ... အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္းအက်ိဳး... အမွားအမွန္မ်ားကို ေကာင္းစြာ ေဝဖန္ ပိုင္းျခား ဆင္ျခင္ သိျမင္နုိင္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္.....

Monday, January 25, 2010

ေလာကသံသရာစက္ဝုိင္း

ေလာကသစၥာ အမွန္တရားနဲ႔

လူသားအားလုံး သိထားသင္႔တာ

အရွိတရားထက္ အသိတရားက

ပိုျပီး အေရးၾကီးပါတယ္……………။



အရွိတရားနဲ႔ ၾကည္႔ရင္

အရာအားလုံး အျမဲရွိတယ္ထင္ရေပမဲ႔

အသိတရားနဲ႔ ပိုင္းျခားတတ္ရင္ေတာ႔

မျမဲတဲ႔ သေဘာကို စစ္ေၾကာတတ္မွာပါ…။



ထင္ေယာင္ထင္မွား အျမင္ေဖာက္ျပားမွဳနဲ႔

အတုအေယာင္ကို အစစ္အေျပာင္လုိေတြး

အတိုက္အခံကို အျပတ္အမွန္လ႔ိိုေရြး

ငရဲၾကမ္းကို အသဲပန္းလို႔ ထင္ေနၾကတာပါ…။



ကံ-ကံ၏ အက်ိဳးဆိုတဲ႔ အရွိတရားကို

မွန္-မမွန္ စစ္တတ္တဲ႔ အသိတရားနဲ႔

အတိအက် လက္ခံထားမယ္ဆိုရင္

မေကာင္းမွဳဆိုတာ လုပ္ရဲၾကဦးမလား…။



အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင္႔ လက္ရွိအက်ိဳးျဖစ္တယ္

လက္ရွိအေၾကာင္းေၾကာင္႔ အနာဂတ္အက်ိဳးလာတယ္

ဆိုတဲ႔ သေဘာတရားကို လက္ခံထားတာက

တကယ္ရွိသင္႔တဲ႔ အသိတရားပါ...။



ဘဝအက်ိဳးေပး ေကာင္းမြန္ - နုံခ်ာ

ရုပ္ရည္ရူပကာ ေခ်ာေမာ - မလွတာ

ပိုင္ဆိုင္ခ်မ္းသာ - ခံစားဆင္းရဲ

မတူညီ ကြာျခားေနတာ

အဲဒီ႔ ကံအက်ိဳးေပးေတြေၾကာင္႔ေပါ႔…။




လူနဲ႔ တိရိစာၦန္ ကြာျခားခ်က္မွာ

အသိတရားရွိမွဳနဲ႔ မရွိမွဳပါပဲ

မရွိ အသိတရား လူသားတိုင္းအား

ေခၚေဝၚသုံးစြဲ တိရိစာၦန္ပဲ ဟု...။



အမွန္စင္စစ္ လူတိုင္း လူတိုင္း

အတိတ္ကုိေၾကာက္ျပီး ေမ႔လို႔မရပါဘူး

ပစၥဳပၸန္ကို မုန္းျပီး ထြက္ေျပးလို႔လဲ မရပါဘူး

အနာဂတ္ကို မလိုခ်င္လို႔လဲ ေရွာင္ကြင္းလို႔မရပါဘူး

အရာအားလုံးက သဘာဝတရားနဲ႔
စက္ဝုိင္းသေဘာ လည္ပတ္ေနျမဲ လည္ပတ္ေနဆဲပါ……။
.

Tuesday, January 12, 2010

မိမိဂုဏ္ျမွင္႔ ပြဲလယ္တင့္..

ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆို ေကာင္းေသာလူရွိသကဲ့သို႔၊ ဆိုးေသာလူလည္း ရွိပါသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ ေကာင္းမွဳဆိုးမွဳသည္ လူမ်ိဳးနွင့္ မသက္ဆုိင္သကဲ့သုိ႔၊ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာနွင့္လည္း ပတ္သက္မွဳမရွိေပ။ ထုိလူ၏ ေကာင္းေမြ၊ ဆိုးေမြသည္ ၄င္း၏ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို္၊ စိတ္ဓာတ္ေရးရာနွင့္သာ သက္ဆုိင္မွဳရွိပါသည္။

ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မွဳနွင့္ ဘာသာတရား..
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဟူသည္ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မွဳ ရွိရုံသာမက၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳလည္း ရွိရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ က်င့္စဥ္စည္းကမ္း နည္းလမ္းကို အားထုတ္သူ မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆုိ ျမတ္တရားဓမၼ၏ အက်ိဳးတရားကို ခံစားနုိင္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဖန္ဆင္းသူမဟုတ္သကဲ့သုိ႔၊ တန္ခိုးရွင္လဲ မဟုတ္ေပ။ ျမတ္ဓမၼတရားမ်ားကို ေဟာေျပာျပသသူ၊ လမ္းညႊန္ျပသသူ ဆရာသခင္သက္သက္သာလွ်င္ ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ မိမိတို႔၏ဘဝ ဖန္ဆင္းရွင္အစစ္အမွန္သည္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတည္းဟူေသာ ကံသုံးပါးျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ျပဳလုပ္သမွ် အေၾကာင္းတရားကံမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုသာ သံသရာတေလွ်ာက္ စံစား ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမင့္ျမတ္ေသာလူမ်ိဳးဆိုသည္မွာ…
ျမင့္ျမတ္ေသာလူမ်ိဳးဟူသည္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ေကာင္းျမတ္သည္နွင့္အညီ၊ ဘာသာတရား၏ အဆုံးအမကို တေသြမတိမ္း လိုက္နာေလ့ရွိပါသည္။ အထူးအားျဖင့္ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူအရ ယဥ္ေက်းလိမၼာသည့္အျပင္ တျခားေသာလူမ်ိဳးႏွင့္ သူတပါး၏ ဘာသာတရားကို ဆိုးဝါးစြာ ပုတ္ခတ္္ ေဝဖန္ေလ႔မရွိၾကေပ။

သူ႔ူဂုဏ္ႏွိမ္႔ခ် မိမိဂုဏ္ပုိနိမ့္က်
သူတပါး၏ဂုဏ္သိကၡာကို ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုျခင္းသည္ မိမိ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ျမင့္တက္ေစလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔အတူ မိမိဘာသာ၏ ၾကီးျမတ္မွဳကို ထုတ္ေဖာ္ရမည့္အစား၊ သူတပါး၏ ဘာသာတရားကို မဟုတ္တန္းတရား ပုတ္ခတ္ေဝဖန္ေနျခင္းသည္ မေယာင္ရာဆီလူး၊ အခ်ိန္ကုန္လူပန္း အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစပါသည္။ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်မွဳကို ထုတ္ေဖာ္ဝန္ခံေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါေသာေၾကာင့္ အထူးေရွာင္ရွားရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ သူတပါး၏ကဲ့ရဲ႕ ပုတ္ခတ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိ၏ဂုဏ္ နိမ့္က် ယုတ္ေလ်ာ့မွဳ မရွိပါေသာ္လည္း၊ သူတပါးအား ႏွိမ္႔ခ်ပုတ္ခတ္မိပါက မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်မွဳ ျပသမိပါေသာေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိခို္က္နိမ့္က်ေစပါသည္။

ဟုတ္လွ်င္နာ၊ မဟုတ္လွ်င္ နာစရာမလိုပါ...
မိမိတို႔အား စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ မွန္ကန္မွဳမရွိပါက နာက်င္ခံစားစရာ လုံးဝ မလိုအပ္သလို၊ ျပန္လွန္ တုန္႔ျပန္စရာလည္း မလိုအပ္လွေပ။ အနာေပၚတုတ္က်သလို ဆတ္ဆတ္ခါ နာက်င္ေနျခင္းသည္ မိမိတို႔၏ လုပ္ရပ္မွားယြင္းမွဳကို အမ်ားအား ဝန္ခံေနသည္နွင့္ တူလွပါသည္။

ပုတ္ခတ္စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ အက်ိဳးမရွိပါ…
ျမတ္စြာဘုရားရွင္္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေဒသနာမ်ားတြင္ သူတပါး၏ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းအား ထိပါးေစာ္ကားမွဳကို အားေပးျခင္း လုံးဝမပါရွိပါ။ ေဒသစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဒိ႒ိစြဲျဖင့္ လူလူခ်င္း နုိင္ထက္စီးနင္း ျပဳမူျခင္းထက္ သတၱဝါအားလုံးအေပၚ တူညီေသာ ေမတၱာထားျခင္းကိုသာ ဆုံးမစကား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ လူသားတုိ႔သည္ မိမိတို႔ ကံဇာတ္ဆရာ၏ စီမံမွဳေအာက္တြင္ အယူခံခြင့္၊ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ လုံးဝမရွိဘဲ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၌္ လူမ်ိဳးကြဲ ဘာသာကြဲမ်ားအျဖစ္ ကြဲျပားစြာ က်င္လည္ေနၾကရပါသည္။ အတိတ္ဘဝ၏ ပါရမီဓာတ္ခံ ပါလာသူအခ်ိဳ႕သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားစစ္ တရားမွန္ကို ေလ့လာလုိက္စားခြင့္ ဆည္းပူးက်င့္သုံးခြင့္ ရရွိၾကပါသည္။ ယုံၾကည္မွဳမရွိေသာသူမ်ား၊ အသိဥာဏ္မမွီေသာ မိစာၦဒိ႒ိမ်ားအား ဆြဲေဆာင္စည္းရုံးျခင္း ျပဳလုပ္ၾကမည့္အစား၊ အမွန္တကယ္ တရားဓမၼမ်ားကို ၾကည္ညိဳသက္ဝင္ေသာ္လည္း လမ္းလြဲ၊ လမ္းမွားေရာက္ေနသူမ်ားကိုသာ ေစတနာျဖင့္ လမ္းမွန္ေရာက္ေစရန္ ကူညီေပးျခင္းသည္ ပိုမုိသင့္ေလ်ာ္လွပါသည္။

မိမိဂုဏ္ျမွင့္ ပြဲလယ္တင့္…
မိမိတို႔လူမ်ိဳး၊ မိမိတို႔ဘာသာ၊သာသနာ တိုးတက္ျမင့္မားမွဳကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားနုိင္ျပီး၊ သူတပါးလူမ်ိဳး၊ သူတပါး၏ ဘာသာတရားကို ကဲ့ရဲ႕ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားျခင္းသည္ မည္သည့္ရွဳေထာင္႔မွ ၾကည့္ၾကည့္ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္လွပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ မိမိတို႔၏ အိမ္ျခံစည္းရုိးအား လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္နုိင္ပါက မည္သည့္ရန္သူ သူခိုးဂ်ပိုးမ်ား ဝင္ေရာက္နုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ပဲ မိမိတာ မိမိ လုံေအာင္ မကာကြယ္ပဲ သူတပါးအား ရန္လို အမုန္းထားမည္ ဆိုပါက ရန္သူမ်ား၏ ဝါးမ်ိဳ ဖ်က္ဆီးမွဳကို အခ်ိန္မေရြးခံရနုိင္သည္ကို သတိျပဳၾကေစလိုသည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိလူမ်ိဳး၊ ဘာသာ သာသနာ၏ ဂုဏ္က်က္သေရကို ျမွင့္တင္နုိင္မွသာ ကမာၻ႔အလယ္တြင္ ပြဲလယ္တင့္ေစနုိင္ပါသည္။ ။
.

Sunday, January 3, 2010

ကုိယ္ေတြ႔သုံးမ်ိဳး..

ဝိပႆနာတရားမ်ား ေဟာေျပာ ျပသၾကရာတြင္ ကုိယ္ေတြ႔သုံးမ်ိဳးရွိ၏။ ယင္းတုိ႔ကား ဗုဒၶကိုယ္ေတြ႔၊ ဆရာ႔ကိုယ္ေတြ႔၊ မိမိကုိယ္ေတြ႔တုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသုံးမ်ိဳးတြင္ မွားနုိင္ေသာ ကိုယ္ေတြ႔ကား ဆရာ့ကုိယ္ေတြ႔ႏွင္႔ မိမိကုိယ္ေတြ႔ပင္ျဖစ္၏။ မမွားနုိင္ေသာ ကိုယ္ေတြ႔ကား ဗုဒၶကုိယ္ေတြ႔ပင္ ျဖစ္၏။ ဗုဒၶကိုယ္ေတြ႔တရားမ်ားကို ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာတုိ႔တြင္ ေတြ႔ျမင္နုိင္ပါ၏။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားကား ဗုဒၶကိုယ္ေတြ႔ကို အဓိကမထားဘဲ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႔ႏွင္႔ မိမိကိုယ္ေတြ႔မ်ားကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ျပီး ေဟာေျပာျပသေနၾကရာ ဥာဏ္ႏုနယ္ေသာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ရင္ေလးဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ တုိ႔က ခႏၶာကိုယ္ေတြ႔ကို ေဟာေနတာ၊ ပိဋကတ္စာအုပ္ေတြ ၾကည့္ေဟာတာမဟုတ္ဘူး ဟူေသာ တရားရတနာပယ္သည္႔ စကားမ်ားကို မရွက္မေၾကာက္ေျပာရဲသူမ်ား ေပၚလာၾကေပျပီ။

ေစ့ေစ့ေတြး ေရးေရးေပၚဟူေသာ စကားအတုိင္း ဗုဒၶညႊန္ျပေသာ တရားမ်ားကို က်င့္သုံးေနပါလ်က္၊ ဗုဒၶကုိယ္ေတြ႔ကို ပယ္ထားမည္ဆုိလွ်င္ အဘယ္မွာ အမွန္ကို ဆိုက္ေရာက္နုိင္ေတာ့မည္နည္း။ ဂုိဏ္းစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဆရာစြဲမ်ားသည္ ရဟန္းမ်ားကိုသာ ဒုကၡေပးသည္မဟုတ္။ ကိုးကြယ္ေသာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကိုပါ ဒုကၡေပးပါ၏။ ဆရာစြဲ၊ ရိပ္သာစြဲ အတၱမ်ားေၾကာင့္ အကိ်ဳးယုတ္ၾကရေသာ ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားစြာကို ေတြ႔ေနရပါ၏။

တရားပြဲရွိလွ်င္ မိမိတို႔ဝင္ေသာ ရိပ္သာတရားနည္းျဖင့္ ေဟာေသာ ဓမၼကထိက ဟုတ္မဟုတ္ အရင္ေလ႔လာၾကသည္။ မိမိတို႔ရိပ္သာနည္းျဖင္႔ ေဟာေသာ ဓမၼကထိကဆိုလွ်င္ အေဟာေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း သြားနာၾကသည္။ တျခားရိပ္သာနည္းျဖင္႔ ေဟာေသာတရားျဖစ္လွ်င္ ဓမၼကထိက မည္မွ်ပင္ အေဟာေကာင္းေကာင္း သြားမနာၾကေတာ႔ေပ။ ထုိသုိ႔ သြားမနာလွ်င္ မနာယူသူသာ အက်ိဳးယုတ္စရာရွိေၾကာင္း သတိထားသင္႔ပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ သံဃာဂုိဏ္းၾကီး ကိုးဂုိဏ္းရွိသည္။ ၄င္းတုိ႔ကား သုဓမၼာ၊ ေရႊက်င္၊ မဟာဒြါရ၊ မူလဒြါရ၊ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ၊ ေဝဠဳဝန္၊ စတုဘုမၼိကငွက္တြင္း၊ မဟာရင္၊ ကဏဝိမုတ္ တုိ႔ျဖစ္သည္။

တခ်ိဳ႕ဂုိဏ္းစြဲအားၾကီးေသာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားသည္ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ေသာဂုိဏ္းမွ သံဃာမ်ားကိုသာလွ်င္ သံဃာထင္သည္။ အျခားဂုိဏ္းမွ သံဃာမ်ားဆုိလွ်င္ သံဃာပင္ မထင္သည့္အထိ အထင္ေသးတတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကား အေတြးအေခၚပညာႏွင္႔ သဒၶါမွ်တၾကေသာေၾကာင္႔ ဂုိဏ္းစြဲမထား၊ သံဃာဆုိလွ်င္ ဘုရားသားေတာ္ဟု သေဘာထားကာ ၾကည္ညိဳနုိင္ၾကသည္။ ထုိဒကာ၊ ဒကာမ ႏွစ္မ်ိဳးအနက္ မည္သည့္အမ်ိဳးအစားက ကုသိုိလ္တရား ပို၍တုိးပြားေၾကာင္းကို ပထမ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ျပထားသည္မွာ- <<တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းၾကီးကိုးကြယ္ၾကတာ ဒကာ၊ ဒကာမႏွစ္မ်ိဳး ေတြ႔ရတယ္။ တစ္မ်ိဳးက ဂိုဏ္းဂဏမေရြး သံဃာမွန္သမွ်၊ ဘုန္းၾကီးမွန္သမွ် ကိုးကြယ္တဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမ၊ တစ္မ်ိဳးက ဂုိဏ္းဂဏေရြးခ်ယ္ျပီး ကိုယ့္ဂုိဏ္းသံဃာမွ ကိုးကြယ္တဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမ၊ အဲဒီ နွစ္မ်ိဳးအနက္ ဂိုဏ္းဂဏမေရြး ကိုးကြယ္တဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကသာ သံသရာမွာ အထက္တန္းက ေနရမွာပဲ >> ဟု ေျပာဆုိေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ <<ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆရာေတာ္>> ဟု ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ေမးလုိက္သည္။

ထုိအခါ ဆရာေတာ္ၾကီးက <<ဂုိဏ္းဂဏမေရြးခ်ယ္တဲ႔သူက ဘုန္းၾကီးမွန္လွ်င္ ဘယ္ဘုန္းၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝတ္ခ်မွာပဲ၊ လွဴစရာရွိ လွဴမွာပဲ။ ဒီေတာ႔ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ ေတြ႔တုိင္း ကုသိုလ္ျဖစ္တာေပါ႔။ ဂုိဏ္းဂဏ ေရြးခ်ယ္တဲ႔သူက ကိုယ့္ဂုိဏ္းက ဘုန္းၾကီးမွ ဝတ္ခ်ခ်င္မွာ၊ လွဴခ်င္မွာ။ သူမ်ားဂုိဏ္းက ဘုန္းၾကီးဆုိရင္ ဝတ္ခ်ခ်င္မွခ်မွာ၊ လွဴခ်င္မွ လွဴမွာ၊ ဒီေတာ႔ သူမ်ားဂိုဏ္းက ဘုန္းၾကီးေတြ႔လွ်င္ သူ႔မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး >>ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ထိုအခါ ေမးသည္႔ဆရာေတာ္က <<ဝိေစယ်ဒါနံ ဒါတဗၺံ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရြးခ်ယ္ျပီး လွဴရမယ္လို႔ ရွိတယ္မဟုတ္လားဘုရား>> ဟု ထပ္၍ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။

ဆရာေတာ္ၾကီးက <<ရွိပါတယ္၊ အဲဒါက ဥာဏ္ႏုသူမ်ားအတြက္ ေဟာထားတဲ႔တရားပဲ။ ဥာဏ္ရင့္သူေတြဆုိတာက လယ္လုပ္တတ္သူနဲ႔ တူတယ္။ လယ္လုပ္တတ္သူဟာ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ႔ေနရာမွာ စိုက္စိုက္၊ ေျမၾသဇာမေကာင္းတဲ႔ ေနရာမွာစုိက္စုိက္၊ ေနာက္ဆုံး ေတာင္ထိပ္တက္ျပီး လယ္လုပ္ဦး၊ အသီးအႏွံ ထြက္လာတာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ လယ္လုပ္တတ္သူအဖုိ႔ ေျမေနရာေရြးဖုိ႔ မလိုဘူး။ ဥာဏ္ႏုသူေတြကေတာ႔ လယ္မလုပ္တတ္သူနဲ႔တူတယ္။ လယ္မလုပ္တတ္သူဟာ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ႔ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ျပီး လုပ္မွ အသီးအႏွံရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ လွဴတဲ႔ တန္းတဲ႔ေနရာမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရြးခ်ယ္ျပီးလုပ္မွ အသီးအႏွံရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွဴတဲ႔တန္းတဲ႔ ေနရာမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရြးခ်ယ္ျပီး လွဴၾကဖုိ႔ ဝိေစယ်ဒါနံ ဒါတဗၺံလို႔ ေဟာတာပဲ >>ဟု အဆုံးအျဖတ္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ဂုိဏ္းစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဆရာစြဲရွိသူမ်ားသည္ ရရွိမည့္ကုသိုလ္မ်ား ဆုတ္ယုတ္ရုံသာမကေသး၊ မျဖစ္သင့္သည့္ အကုသိုလ္အပိုမ်ားပါ ထပ္ျဖစ္ရပါေသးသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဂုိဏ္းစြဲမရွိလွ်င္ မိမိထက္သာမွသာ ဣႆာမစၧရိယ အကုသိုလ္ျဖစ္မည္။ ဂုိဏ္းစြဲရွိခဲ႔လွ်င္ကား မိမိဂုိဏ္းထက္ တျခားဂုိဏ္းက သာသြားလွ်င္ ဂုိဏ္းအတြက္ပါ ဣႆာမစၧရိယ အကုသိုလ္ထပ္ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။

<<အရွင္ဇဝန - ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ေရးသားေသာ အတြင္းရန္သူ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္>>
.